Bez aktīvas darbības veselības veicināšanas virzienā no Movember kustības pāri paliek tikai ūsas un vīriešu dzīves kvalitāte neuzlabojas ne pasaulē, nedz arī Latvijā. Zīmīgi, ka tieši ūsas ir Movember simbols jau kopš pašiem pirmsākumiem vairāk nekā 10 gadus atpakaļ, ko mēneša garumā audzē tūkstošiem vīriešu, veicinot vīriešu veselības tēmas aktualizēšanu. Arī pasūtījuma apdrukas uzņēmums Printify šogad jau ceturto reizi pauda atbalstu Movember kustībai Latvijā, aicinot vīriešu kārtas darbiniekus mēneša garumā pievienoties ūsu audzēšanas maratonam un tādējādi sniegt palīdzību vīriešu veselības platformai www.virutests.lv. Par katru akcijas dalībnieku uzņēmums jau ierasti ziedoja naudas līdzekļus, un šogad kopējā labdarībai novirzītā summa pārsniedza 2100 eiro.
Movember kustība Latvijā aizsākās 2015. gadā, un tā ar dažādu informatīvi izglītojošu aktivitāšu palīdzību sniedz tik nepieciešamo atbalstu prostatas vēža pacientiem un to tuviniekiem, lauž izplatītākos stereotipus, kas aizvien valda vīriešu vidū, kā arī informē sabiedrību par nepieciešamību pārbaudīt savu veselību un mudināt to darīt arī citus līdzcilvēkus. Vīrieši Baltijā dzīvo par vidēji 10 gadiem mazāk nekā sievietes, taču būtiski, ka, veicinot sabiedrības izpratni par šiem procesiem, liela daļa no nāves cēloņiem mūsdienās ir novēršami. Fonds “Movember Latvija” ir radījis vīriešu veselības platformu www.virutests.lv, kas ar Latvijas ārstu un veselības organizāciju palīdzību informē vīriešus par to, kā profilaktiski rūpēties par savu veselību un ko darīt vēža diagnozes gadījumā, lai to laikus sekmīgi ārstētu, nemazinot vīriešu dzīves kvalitāti.
“Šķiet, ka ar katru gadu, lai gan visai spītīgi, tomēr šis ne visai ērtais vīriešu veselības jautājums sabiedrības uztverē pavirzās vienu soli uz priekšu. Šo gadu laikā mūsu kustību un centienus rīkoties ir atbalstījuši dažādi vadošie pašmāju uzņēmumi, kā rezultātā nelielais “Movember Latvija” fonds ir spējis izaugt par sabiedrisku kustību, kas maina Ministru Kabineta noteikumus, sadarbojas ar Latvijas vadošajām veselības organizācijām un īsteno valsts līmeņa kampaņas, ko iedzīvotāji atceras joprojām. Bez šāda uzņēmumu un sabiedrības atbalsta tas nebūtu iespējams, tāpēc man ir īpašs prieks par Printify komandas iniciatīvu, kas rada sajūtu, ka augam kopā jau kopš pirmajiem gadiem,” komentē fonda “Movember Latvija” dibinātājs Helmuts Bēķis.
Movember mēneša ietvaros šogad jau vairāk nekā 70 Printify darbinieki no Latvijas un citām pasaules valstīm iesaistījās kustības aktivitātēs un audzēja ūsas, ko mēneša izskaņā iemūžināja radošās fotogrāfijās ar humora pieskaņu. Uzņēmumam augot, ik gadu palielinās arī akcijas dalībnieku skaits un interese par atbalsta iespējām Movember kustībai, tāpēc paralēli uzņēmuma iekšienē aktualizētajām sarunām par vīriešu veselības tēmu mēneša noslēgumā Printify darbiniekiem tika sniegta arī iespēja piedalīties informatīvā “VIRUTESTS.LV” tiešsaistes lekcijā, lai uzzinātu vairāk par fonda līdzšinējām aktivitātēm, īstenotajām prostatas veselības kampaņām un nākotnes plāniem, kā arī saņemtu atbildes uz sev interesējošiem jautājumiem par šo tēmu.
“Audzējot ūsas, mēs radām vidi, kurā kopīgi veicinām sarunas par vīriešu veselību un laicīgu slimību profilaksi. Šo kustību Printify komandā aizsākām pirms četriem gadiem, un toreiz bijām vien 12 dalībnieki. Gadu vēlāk pievērsāmies tam krietni nopietnāk, vēloties radīt pozitīvu ietekmi plašākā sabiedrībā. Tā sākās uzņēmuma vīriešu vidū aizsāktā ziedojumu iniciatīva, ko aizvien ik gadu aktīvi turpinām. Vēlamies iesaistīt pēc iespējas plašāku cilvēku loku, tāpēc ūsu audzēšanas aktivitāti īstenojam ar vieglu humora pieskaņu, aicinot katru dalībnieku mēneša noslēgumā savas ūsas iemūžināt paliekošās fotogrāfijās, no kurām pati radošākā tiek apbalvota ar simbolisku trofeju. Mūsuprāt, tas palīdz uz šo nopietno tēmu paskatīties arī no citas puses, vienlaicīgi raisot komandas iekšienē saliedētību un pozitīvas emocijas. Esam lepni, ka arī šogad varam atbalstīt fondu “Movember Latvija”, palīdzot ar informatīvo materiālu izveidi krievu valodā, lai caur tiem sasniegtu vēl plašāku auditoriju,” piebilst Printify multimediju speciālists Emīls Jasūns.
Printify ir tiešsaistes platforma, kas nodarbojas ar apdruku pēc pieprasījuma un preču nosūtīšanu pircējiem bez tiešas pārdevēja iesaistes. Tā ir izveidota, lai palīdzētu tiešsaistes uzņēmējiem patstāvīgi nopelnīt naudu vienkāršāk un ātrāk ar pēc iespējas mazākām investīcijām un risku, savienojot tos ar vairāk nekā 60 drukas pakalpojumu nodrošinātājiem visā pasaulē. Jaunuzņēmumu 2015. gadā izveidoja Jānis Berdigans, Artis Kehris un Gatis Dukurs. Šobrīd Printify komandu veido jau vairāk nekā 600 darbinieki, no kuriem lielākā daļa strādā uzņēmuma galvenajā mītnē Rīgā.