Skip to content Skip to footer

 

Būt Tēvs


Kļūšana par Tēvu ir liels notikums ikviena vīrieša dzīvē. Pavisam noteikti, tas veiks korekcijas ierastajā dzīves ritmā. Bieži tas prasīs papildus līdzekļus, retāku tikšanos ar saviem draugiem, pavisam noteikti tiks pamainīti gulēšanas paradumi un samazināsies miega stundas ,un galvenokārt mācīšanās kā būt labam tētim. Pirmie mēneši jaunajā lomā var būt grūti un izaicinoši, to nevar salīdzināt ar patīkamo procesu, ko varētu nosaukt par bērna radīšanu. Tieši tāpēc kopā ar biedrību Tēvi esam apkopojuši citu tēvu pieredzes un noderīgus padomus ar ko vīrieši saskaras kļūstot par tēviem.

Idejas un iedvesma


Kā es zināšu, kas man jādara?

  • Tas ir pavisam normāls jautājums gandrīz visiem jaunajiem tēviem, jo pēkšņi liekas, ka īsti nezinām ko un kā tagad darīt. Mēs teiktu prakse, prakse un vēlreiz prakse, jo vairāk ņemsi bērnu rokās, jo ātrāk tas notiks dabiski un instinktīvi sajutīsi, kas darāms.
  • Ļoti ieteicams ir iesaistīties bērna audzināšanā jau no sākuma, no pirmajām dienām, tas palīdzēs pašam un vēlāk šos mirkļus atcerēsies ar platu smaidu.
  • Svarīgs ir fakts, ka jau mātes vēderā, 7 mēnesī zīdaiņi mūs dzird, no tā secinām, ka viņi mūs pazīst jau ātrāk nekā mēs esam viņus pirmo reizi ieraudzījuši.
  • Ļoti iesakāmi ir kursi topošajiem vecākiem, iespējams tos jau esat kopā ar partneri apmeklējuši, iespējams esi bijis klāt dzemdībās, tad pavisam noteikti turpināt būt klātesošs arī pēc tam, kad mazulis ir piedzimis.
  • Tēvs ir ļoti svarīga figūra bērna dzīvē, jo vienīgais, ko tēvs nevar ir zīdīšana, bērna mīlēšanā , kopšanā un jauno darbu apgūšanā abi ir pavisam līdzvērtīgi. Jaunie pienākumi visbiežāk ir autiņu maiņa, vannošana, nakts barošana un atraudziņas sagaidīšana.
  • Esot tēvs atceries Tu vari un vajag lūgt padomu citiem tēviem, kas jau ir gājuši to jaunā tēva ceļu, kuru Tu ej pašlaik.

Bērna kopšanas pabalsts

Ja esat nolēmis būt galvenais aprūpētājs un palikt mājās, lai pieskatītu bērnu, jums ir tiesības uz apmaksātu bērna kopšanas atvaļinājumu līdz 70 mazuļa dzīves dienai. Ja jūsu partneris būs galvenais aprūpētājs, jūs varat izmantot vienu vai divas nedēļas ilgu bērna kopšanas atvaļinājumu atkarībā no tā, cik ilgi esat strādājis.

Vecākiem , arī tēviem pienākas dažāda veida atvieglojumi un atvaļinājumi. Šeit ir saite uz “Valsts sociālās apdrošināšanas pabalsti un darba devēju atvaļinājumi mazuļu vecākiem”. vietni, kurā varat atrast tieši to, kas jums ir piemērots

Sekss pēc bērna piedzimšanas

Tēma, par kuru varbūt bieži nerunā, bet pavisam noteikti, arī šajā jautājumā var būt izmaiņas. Protams mums, vīriešiem viss ar vēlmi būs kārtībā, bet mūsu partnerei ķermenī ir notikušas izmaiņas. Sekss pēc dzemdībām pavisam noteikti var būt savādāks, jo partnerei var būt nogurums, citi procesi kas ietekmē vēlmi nodoties mīlas priekiem. Diemžēl, bet tas ir pavisam normāli, tas protams, ka ietekmē arī mikroklimatu, bet labākais, ko tajā varat darīt – runājiet savā starpā.

Nerunāšana var izraisīt atsvešināšanos starp jums.

Laiks sev

Jā – tā ir taisnība, laiks sev pavisam noteikt paliks mazāk, taču svarīgi ir rast laiku sev, ka TU vari darīt to, kas Tev patīk, kas sagādā prieku, laiks ko TU pavadi bez bērna. Šis ir laiks, kad vari nodoties kādam vecam vai jaunam hobijam, satikt sen nesatiktus draugus, darīt to, kas Tev sagādā prieku un ļauj atpūsties no ikdienas. Ļoti labi ,ja arī partnerei ir iespēja izrauties no rutīnas šādā veidā.

Esmu noguris

Līdz brīdim, kamēr pie jaunās lomas pierod, nogurumu radīs jaunā pieredze, negulētas naktis, raudāšana, autiņu mainīšana, bērna mazgāšana, došanās uz darbu, pārnākšana mājās un atkal viss no gala. Neatkarīgi, vai Tu esi tas, kurš dodas uz darbu vai tas, kurš ikdienā pieskata Jūsu mazuli, atslodze ir vajadzīga abiem , nogurstat abi, tāpēc iesakām saplānot, izstrādāt savu kompromisu atpūtas brīžiem. Vai mamma atpūšas, kamēr tētis ar bērnu pastaigājas, vai tiek sarunāts , kurš veic pamperu maiņas, atkal ieteikums – sarunājaties savā starpā, tas Jums palīdzēs.

Rūpes par tēriņiem

Cik daudz būs pietiekami daudz, vai es varēšu nopelnīt, par to bažīgi ir vairāki Tēvi, vēl jo vairāk, ja ienākumi tikuši dalīti uz pusēm. Apzinies, ka Tu neesi tāds  vienīgais, ne pirmais, ne pēdējais.

Šeit ir daži padomi no tiem tēviem, kuri to visu ir pārdzīvojuši:

1.) Izšķiro to, kas tev VAJAG un ko GRIBI. Pērciet lietas, kad jums tās vajag, nenokļūstiet stresā iepriekš iegādājoties daudzas mazuļa lietas, kuras jūs, iespējams, nekad neizmantosit.

2.) Ne visam jābūt jaunam. Zīdaiņi aug tik ātri, un daudziem cilvēkiem patīk nodot savus mazlietotos zīdaiņu piederumus draugiem un ģimenei. Nomā un aizņemies. Atceries – ir ļoti daudz domubiedru grupu vecākiem, kur iespējams apmainīties ar mantām un grāmatām.

3.) Ja nauda ir īsta cīņa, divreiz padomājiet par vēl viena bērna piedzimšanu un koncentrējieties uz bērniem, kas jums jau ir.

 

Pēcdzemdību depresija

Arī tēvi var ciest no pēcdzemdību depresijas. To var izraisīt kāds no šiem variantiem:

Neskaidrība par savu lomu (cik daudz vai maz jūsu partneris vēlas, lai jūs iesaistītos?)

Jaukti draugu, ģimenes un plašsaziņas līdzekļu stereotipi un uzskati par jūsu (Tēva) lomu.

Grūtības saistīt ar savu bērnu.

Hormonu izmaiņas.

Naudas rūpes.

Nereālas cerības.

Jūtos iesprostots

Par projektu

Pareizās izvēles jautājumos, kas skar vīrieša veselību, veselības pārbaudes un atbildība pret sevi. Mēs esam, lai vīrietis apzinātos, cik forši ir būt vīrietim, sniedzot vīrietim saprotamā valodā informāciju par viņa veselību. Informējam par veselības pārbaudēm un riskiem, ko ņemt vērā, lai saglabātu augstu dzīves kvalitāti arī pēc desmit gadiem. Mūsu mērķis ir, lai vīrieši nemirtu no slimībām, kuras savlaicīgi diagnosticējot ir ārstējamas. Mēs vēlamies lai vīrieši Latvijā dzīvotu ilgu, kvalitatīvu un veselīgāku dzīvi. 

Atbalstītāji

Uzņēmumi un organizācijas

Vīru Tests © 2021. Visas tiesības aizsargātas.

Grozs
  • No products in the cart.